extraas veelgestelde vragen afbeelding: een opgestoken vinger in de klas

veelgestelde vragen

Hoewel we gelukkig weinig vragen van de gebruikers krijgen, tref je hier de ‘meest gestelde’ vragen.

Mocht je toch een vraag hebben, dan vind je hier wellicht je antwoord.

  1. 1. Op welke apparaten werkt extraas.nl?
    Ons leerprogramma werkt op alle computers, tablets en smartphones met een internetaansluiting.

  2. 2. Ik heb een technisch probleem. Het werkt niet of ik kan niet naar de volgende vraag.
    Volg de volgende stappen tot jouw probleem is opgelost:
    • Log helemaal uit en schakel de computer uit en start daarna het apparaat weer op, zodat deze even ‘gereset’ wordt.
    Is het nog niet opgelost?
    • Mogelijk is je pagina niet goed geladen en moet je 'javascript library' ververst worden. Normaliter kun je dat bij een PC oplossen door de pagina te refreshen door CTRL+F5 in te toetsen (Bij Apple: Cmd+R). Je kunt ook klikken op het pictogrammetje Vernieuwen (functietoets F5 of menu Beeld, Vernieuwen of Refresh, Ctrl+R).
    Is het nog niet opgelost?
    • Ververs je Internet Browser.
    - Gebruik je Internet Explorer (IE)? Wat je kunt doen is IE resetten: menu extra - internetopties - tab Geavanceerd - knop 'opnieuw instellen'.
    - Probleem nog niet verholpen? Download de meest recente versie van je internet browser. Als je een oudere versie gebruikt, kan dat problemen geven. Bij veel gebruikers is dat nog steeds Internet Explorer: download op https://www.microsoft.com/nl-nl/download/internet-explorer.aspx. Daarna de computer afsluiten en opnieuw opstarten svp.
    Heb je Firefox, Safari of Google Chrome, dan kun je daar ook de meest recente versie van installeren.
    Als bovenstaande niet helpt:
    • Installeer naast je huidige internet browser - bij de meeste mensen is dat Internet Explorer (IE) – een tweede, stabielere en veelgebruikte internet browser te installeren: Firefox (of Google Chrome). Je kunt internet browser Firefox gratis downloaden op http://getfirefox.com. Firefox is erg prettig in gebruik en nu al de nummer 1 internet browser in Europa.

  3. 3. Kan ik lessen herhalen?
    Ja, je kunt elke gemaakte les herhalen.

  4. 4. Ik ontvang als ouder geen e-mail met de resultaten van mijn kind(eren)?
    Log in bij extraas.nl/inloggen en klik op de knop ‘mijn supporters’ en voeg jouw e-mail adres toe.
    Staat jouw e-mailadres er al? Check dan je map ‘Spam’ en voeg ons adres service@extraas.nl toe aan je contacten, zodat deze niet (meer) als ‘spam’ zal worden aangemerkt.

  5. 5a. Ik weet mijn wachtwoord niet meer?
    Als je je wachtwoord niet meer weet (of niet kunt inloggen), kun je een nieuw wachtwoord aanvragen door onder de oranje knop 'Inloggen' op de link 'Inloggegevens vergeten? Klik hier' te klikken.
    Dan zal het zeker lukken.
    Heb je na enkele minuten nog geen wachtwoord ontvangen, kijk dan in je map Spam.
    Mogelijk is het bericht daar afgeleverd.

    Als het niet lukt om in te loggen, kan dat diverse oorzaken hebben.
    Check ze een voor een af als je weer gaat inloggen:
    1) log je in op de juiste website: extraas.nl?
    2) een tikfout bij het invoeren van je e-mailadres in het veld "E-mailadres"
    3) de CapsLock staat aan
    4) er wordt een ander e-mailadres gebruikt dan waarmee je als cursist bent aangemeld
    5) een wachtwoord is hoofdletter gevoelig

  6. 5b. Ik weet mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord niet (meer)?
    Klik rechtsboven op 'mijn extraas' en vervolgens onder de oranje knop 'Inloggen' op de link Inloggegevens vergeten?

  7. 6. Ik heb al een pakket, maar ik wil nog een andere module toevoegen. Hoe?
    Als je een module wilt toevoegen, is het belangrijk dat je eerst als cursist inlogt en dan op extraas.nl/webshop het gewenst pakket en de termijn kiest.

  8. 7. Er ontbreekt een deel van de oefentekst aan de buitenzijden. Ik zien geen button/knop?
    Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instelling van je beeldscherm en is eenvoudig op te lossen.
    Ga naar de pagina die de tekst niet helemaal toont en zet je cursor erop.
    Klik dan op je rechtermuis en klik op 'Uitzoomen'.
    Als het niet met je rechtermuisklik kan, moet je even onder bijvoorbeeld ‘Beeld’ of ‘View’ kijken. Soms staat ook onderin een beeld het zoompercentage, bijvoorbeeld 90%. Dit moet 100% zijn.
    Je kunt ook proberen CTRL+0 in te drukken, dus de CTRL-toets ingedrukt houden, terwijl je op de toets met het cijfer 0 drukt.

  9. 8. Hoelang heb ik nog toegang?
    Als je als cursist inlogt, zie je op de startpagina onder elke module waartoe je toegang hebt, tot wanneer er toegang is.

  10. 9. Hoe kan ik de toegangstijd tot een of meerdere modules verlengen?
    Wil je de toegangstijd verlengen of een of meer modules toevoegen? Het is belangrijk dat je ingelogd bent en op extraas.nl/webshop het gewenst pakket en de termijn kiest.

  11. 10. Het inlog scherm is wit.
    Je pagina is niet juist geladen. Herlaad de pagina door op de Refresh knop te klikken (‘Vernieuwen’ of ‘Huidige pagina vernieuwen’). Of druk op F5 of CTRL+F5 of in het top menu Beeld>Vernieuwen, of CTRL+R of Appeltje+R, of klik op je rechtermuisknop > Vernieuwen, afhankelijk van je computer.
    Je kunt ook inloggen via extraas.nl/inloggen

  12. 11. Ik heb een nieuw e-mailadres, wat nu?
    Als er een e-mailadres is gewijzigd en je wilt dat aanpassen dan kun je dat eenvoudig wijzigen.
    Log in en verander het e-mailadres via de optie 'mijn gegevens'.

  13. 12. Is offline oefenen van de typecursus ook een mogelijkheid?
    extraas® is alleen online beschikbaar en gebruikt de interactieve mogelijkheden die internet biedt en een zwaar programma voor gepersonaliseerd leren, dat op onze sterke server goed werkt.

  14. 13. Hoe kan ik opzeggen of reclameren?
    Niet tevreden? Zolang je nog niet of nauwelijks gestart bent met de online cursus en/of proefexamens, heb je 14 dagen herroepingsrecht (bedenktijd). Laat het ons weten en binnen 1 werkdag betalen we het aankoopbedrag terug. Wil je de opzeggen binnen de bedenktijd, klik dan op extraas.nl/opzeggen.
  15. 14. Op welke wijze wordt de overeenkomst uitgevoerd?
    Direct na afronding van het bestelproces en betaling ontvang je een e-mail met daarin je inloggegevens (indien van toepassing), besteloverzicht, betaalinformatie en afleveradres (indien van toepassing).

  16. 15. Op welke wijze kan ik betalen?
    Wij maken gebruik van payment provider Wordline, waardoor de volgende betaalmethoden gebruikt kunnen worden: iDeal, PayPal en voor houders met buitenlandse rekeningen: Bancontact Mister Cash, Maestro, ING HomePay, giropay, Belfius, KBC, CBC en Sofort.

  17. 16. Kan ik een ‘betaald’ factuur ontvangen?
    Wanneer je aankoop is afgerond, kan je de ‘betaald’ factuur genereren door in te loggen bij ‘mijn extraas’ en op de startpagina te klikken op de knop 'mijn factuur'.

Is je vraag niet beantwoord?

Als je alsnog met een vraag zit, stuur onze klantenservice een bericht en we helpen je.

Naar de klantenservice home

beoordeling van klanten
uitstekend
9,7
veilig en vertrouwd
gouden zegel dat staat voor ons streven naar honderd procent klanttevredenheid
veilig betalen, zonder extra kosten
iDeal Visa MasterCard PayPal
extraas superman cartoon