extraas veelgestelde vragen afbeelding: een opgestoken vinger in de klas

veelgestelde vragen

Hoewel we gelukkig weinig vragen van de gebruikers krijgen, tref je hier de ‘meest gestelde’ vragen.

Mocht je toch een vraag hebben, dan vind je hier wellicht je antwoord.

  1. 1. Op welke apparaten werkt extraas.nl?
    Ons leerprogramma werkt op alle computers, tablets en smartphones met een internetaansluiting.

  2. 2. Ik heb een technisch probleem. Het werkt niet.
    Volg de volgende stappen tot jouw probleem is opgelost:
    • Log helemaal uit en schakel de computer uit en start daarna het apparaat weer op, zodat deze even ‘gereset’ wordt.
    Is het nog niet opgelost?
    • Mogelijk is je pagina niet goed geladen en moet je 'javascript library' ververst worden. Normaliter kun je dat bij een PC oplossen door de pagina te refreshen door CTRL+F5 in te toetsen (Bij Apple: Cmd+R). Je kunt ook klikken op het pictogrammetje Vernieuwen (functietoets F5 of menu Beeld, Vernieuwen of Refresh, Ctrl+R).
    Is het nog niet opgelost?
    • Ververs je Internet Browser.
    - Gebruik je Internet Explorer (IE)? Wat je kunt doen is IE resetten: menu extra - internetopties - tab Geavanceerd - knop 'opnieuw instellen'.
    - Probleem nog niet verholpen? Download de meest recente versie van je internet browser. Als je een oudere versie gebruikt, kan dat problemen geven. Bij veel gebruikers is dat nog steeds Internet Explorer: download op https://www.microsoft.com/nl-nl/download/internet-explorer.aspx. Daarna de computer afsluiten en opnieuw opstarten svp.
    Heb je Firefox, Safari of Google Chrome, dan kun je daar ook de meest recente versie van installeren.
    Als bovenstaande niet helpt:
    • Installeer naast je huidige internet browser - bij de meeste mensen is dat Internet Explorer (IE) – een tweede, stabielere en veelgebruikte internet browser te installeren: Firefox (of Google Chrome). Je kunt internet browser Firefox gratis downloaden op http://getfirefox.com. Firefox is erg prettig in gebruik en nu al de nummer 1 internet browser in Europa.

  3. 3. Kan ik lessen herhalen?
    Ja, je kunt elke gemaakte les herhalen.

  4. 4. Ik ontvang als ouder geen e-mail met de resultaten van mijn kind(eren)?
    Log in bij extraas.nl/inloggen.html en ga naar ‘cursisten beheer’.
    Klik op ‘supporters’ om periodiek de e-mail met resultatenoverzicht te ontvangen en noteer er jouw e-mailadres.
    Staat jouw e-mailadres er al? Check dan je map ‘Spam’ en voeg ons verzendadres service@extraas.nl toe aan je contacten, zodat deze niet (meer) als ‘spam’ zal worden aangemerkt.

  5. 5a. Ik weet mijn wachtwoord niet meer?
    Als je je wachtwoord niet meer weet (of niet kunt inloggen), kun je een nieuw wachtwoord aanvragen door onder de oranje knop 'Inloggen' op de link 'Inloggegevens vergeten? Klik hier' te klikken.
    Dan zal het zeker lukken.
    Heb je na enkele minuten nog geen wachtwoord ontvangen, kijk dan in je map Spam.
    Mogelijk is het bericht daar afgeleverd.

    Als het niet lukt om in te loggen, kan dat diverse oorzaken hebben.
    Check ze een voor een af als je weer gaat inloggen:
    1) log je in op de juiste website: extraas.nl?
    2) een tikfout bij het invoeren van je e-mailadres in het veld "E-mailadres"
    3) de CapsLock staat aan
    4) er wordt een ander e-mailadres gebruikt dan waarmee je als cursist bent aangemeld
    5) een wachtwoord is hoofdletter gevoelig

  6. 5b. Mijn kind weet zijn/haar gebruikersnaam en/of wachtwoord niet (meer)?
    Log in als ouder en ga naar ‘cursisten beheer’. Je kan er de gebruikersnaam en het wachtwoord zien van je kind(eren).

  7. 6. Krijg ik korting als ik meer modules of meer kinderen registreer?
    Je krijgt korting naarmate je een of meer van de volgende keuzes maakt:

    • meer kinderen inschrijft
    • meer leermodules kiest (rekenen, taal, toetstraining)
    • je meer maanden kiest
    • je een kind inschrijft voor de TICKEN typecursus.

    Middels onze prijsmatrix kan je met enkele klikken bepalen wat de prijs is bij verschillende combinaties.
    Ook lees je daar wat het gemiddelde maandbedrag is per ingeschreven kind.
  8. 7. Er ontbreekt een deel van de oefentekst aan de buitenzijden. Ik zien geen button/knop?
    Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instelling van je beeldscherm en is eenvoudig op te lossen.
    Ga naar de pagina die de tekst niet helemaal toont en zet je cursor erop.
    Klik dan op je rechtermuis en klik op 'Uitzoomen'.
    Als het niet met je rechtermuisklik kan, moet je even onder bijvoorbeeld ‘Beeld’ of ‘View’ kijken. Soms staat ook onderin een beeld het zoompercentage, bijvoorbeeld 90%. Dit moet 100% zijn.
    Je kunt ook proberen CTRL+0 in te drukken, dus de CTRL-toets ingedrukt houden, terwijl je op de toets met het cijfer 0 drukt.

  9. 8. Hoelang is er nog toegang?
    Log in als ouder en je kan voor elke kind die je toegang hebt gegeven wat de einddatum is en voor welke modules.

    Als jij of de cursist inlogt en naar de pagina 'studieresultaten' gaat, kun je in de kalender per maand vooruit scrollen en zien vanaf welke datum er geen toegang meer is: die datum is rood gemarkeerd.

  10. 9. Kan ik verlengen?
    Log in als ouder en je kan voor elke kind de toegang verlengen: de nieuwe periode wordt toegevoegd aan de eventuele huidige toegangsperiode.

  11. 10. Het inlog scherm is wit.
    Je pagina is niet juist geladen. Herlaad de pagina door op de Refresh knop te klikken (‘Vernieuwen’ of ‘Huidige pagina vernieuwen’). Of druk op F5 of CTRL+F5 of in het top menu Beeld>Vernieuwen, of CTRL+R of Appeltje+R, of klik op je rechtermuisknop > Vernieuwen, afhankelijk van je computer.
    Je kunt ook inloggen via http://www.extraas.nl/inloggen.html

  12. 11. Ik heb een nieuw e-mailadres, wat nu?
    Als er een e-mailadres is gewijzigd en je wilt dat aanpassen voor de typecursus, dan kun je dat eenvoudig wijzigen.

    Log in en ga naar de pagina persoonlijke gegevens en wijzig daar het e-mailadres.
    De volgende keer dien je uiteraard in te loggen met het nieuwe e-mailadres en je wachtwoord.

  13. 12. Is offline oefenen van de typecursus ook een mogelijkheid?
    extraas® is alleen online beschikbaar en gebruikt de interactieve mogelijkheden die internet biedt en een zwaar programma voor gepersonaliseerd leren, dat op onze sterke server goed werkt.

  14. 13. Hoe kan ik opzeggen of reclameren?
    Wil je de opzeggen binnen de bedenktijd, klik dan op extraas.nl/opzeggen. Wij betalen het bedrag waar je recht op hebt terug binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring, maar normaal gesproken al de volgende bankdag.

  15. 14. Op welke wijze wordt de overeenkomst uitgevoerd?
    Direct na afronding van het bestelproces en betaling ontvang je een e-mail met daarin je inloggegevens (indien van toepassing), besteloverzicht, betaalinformatie en afleveradres (indien van toepassing).

  16. 15. Op welke wijze kan ik betalen?
    Wij maken gebruik van payment provider Ingenico, waardoor de volgende betaalmethoden gebruikt kunnen worden: iDeal, Visa, Mastercard, PayPal, Machtiging en voor houders met buitenlandse rekeningen: Bancontact Mister Cash, Maestro, ING HomePay, giropay, Belfius, KBC, CBC en Sofort.

  17. 16. Kan ik een ‘betaald’ factuur ontvangen?
    Wanneer je aankoop is afgerond, kan je de ‘betaald’ factuur adresseren via de link op de ‘bedankt’-pagina die verschijnt.
    Je kan het ook achteraf doe door in te loggen bij ‘mijn extraas’.

Is je vraag niet beantwoord?


Als je alsnog met een vraag zit, stuur onze klantenservice een bericht en we helpen je.
Naar de klantenservice                       home

beoordeling van klanten

UITSTEKEND

8,6

veilig en vertrouwd

Thuiswinkel waarborg staand Trust Ecommerce Europe

veilig betalen, zonder extra kosten

iDeal Visa MasterCard PayPal
Snel naar: